Salgs- og leveringsbetingelser gældende for private.
NORDIC Pack Emballager
Enkeltmandsvirksomhed
CVR nr. 21310778
Bygaden 20, Køng
4750 Lundby
info@nordicpack.dk
+45 55366000
-Etableret år 1999
Bestilling
Varer bestilles i vores webshop og afsendes indenfor 48 timer (hverdage). I tilfælde af forsinkelse eller udsolgte varer, får du en besked på mail.
Når du har bestilt Dine varer, modtager du en ordreoversigt til den angivne mailadresse. Denne er kun vejledende. Vi gennemgår herefter din ordre og Du vil herefter modtage en endelig og gældende ordrebekræftelse fra os med alle detaljer som priser og leveringstid.
Priser
Alle priser incl. Moms.ER du i tvivl? SPØRG OS! Telefon 5536 6000 eller info@nordicpack.dk eller se nærmere på tilsendte ordrebekræftelse. Hvis en pris er åbenlys forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtiget til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling
På nordicpack.dk kan der betales med:
Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)
Erhvervskunder: Faktura mod kreditgodkendelse.
Levering
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Køb gjort af private kunder sendes som udgangspunkt med DAO, til nærmested pakkeshop.Vi kan også sende med Danske Fragtmænd til Arbejdsplads med CVR (momsnr.)
Hør nærmere: Telefon 5536 6000 eller info@nordicpack.dk
Køb gjort af erhvervskunder med momsnummer (CVR nummer) til leverinsadressen, sendes med Danske Fragtmænd. Varer af glas sendes dog altid med Danske Fragtmænd, både for private og erhverv.
Fragtpriserne varierer efter vægt og volumen på varerne, kundens bosættelse samt hvorvidt kunden er registreret som privat eller erhverv.
Bemærk:
Levering sker med Danske Fragtmænd og DAO. Leveringstiden er 1-4 dage.
Ved hasteorder: Telefon 5536 6000 eller info@nordicpack.dk
Bemærk, der kan forekomme restordrer, hvorfor leveringstiden kan forlænges. Vi leverer i hele Danmark.
NB! Ved levering med Danske Fragtmænd skal man være på leveringsadressen ved modtagelse. Alternativt kan der anvises et sted, hvor leveringen kan placeres.
Vi kan også levere til din arbejdsplads, såfremt den har et CVR. nummer.
Evt. genudkørsel faktures kunden efter fragtleverandørens takster.
Fejl i leveringsadresse
Hvis kunden har ved bestilling har angivet forkert navn og/eller leveringsadresse og fragtleverandøren ikke kan aflevere pakken, vil kunden blive opkrævet for genfremsendelse i.h.t fragtleverandørens takster.
Danmark
Vi leverer ikke udenfor Danmark, heller ikke Grønland eller Færøerne.
Nærmere information: Telefon 5536 6000 eller info@nordicpack.dk
Mangler
Reklamation over fejl eller mangler ved effektuering af en ordre må ske inden 8 dage efter modtagelse af varen. I modsat fald er køber afskåret fra at påberåbe sig manglen som misligholdelse.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nordicpack.com som privat.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@nordicpack.dk eller tlf. +45 55 36 60 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument/her og medsendt din vare.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl. a. for glasvarer.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, excl. Leveringsomkostninger, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger. Senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
NORDIC Pack Emballager
Bygaden 20, Køng
4750 Lundby
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler på www.nordicpack.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden 2 måneder fra fakturadato, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger eller fremsender en returlabel ved eventuel returnering af varen. Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage, og huske at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse.
NORDIC Pack Emballager
Bygaden 20, Køng
4750 Lundby
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Rådgivning
Rådgivning, informationer og oplysninger om vores produkter er indhentet hos vores leverandører og er kun vejledende og uden ansvar. I tvivlstilfælde anbefaler vi vores kunder at afprøve emballagens egnethed i forhold til produktet.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
NORDIC Pack Emballager
Bygaden 20, Køng
4750 Lundby
Tilbagesendte vare uden fejl eller mangler
Indsendelse af varer, hvor fejlen angivet af kunden ikke kan konstateres, eller fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten, beregnes et testgebyr på kr. 249,- incl. Moms per ½ time (minimum)
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du opdager en fejl på en vare, du vil reklamere over, ringer du til og, og vi tilsender dig et reklamatiosskema, som du bedes udfylde så detaljeret som muligt og returnere på mail info@nordicpack.dk
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og er returnering nødvendig, i.h.t. ovenstående, skal du aftale nærmere med os inden returnering. så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på www.nordicpack.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Evt. CVR-nummer
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos NORDIC Pack Emballager og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og Linda Norvark for NORDIC Pack Emballager har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.nordicpack.dk er Brian Andersen Norvark.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.nordicpack.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos NORDIC Pack Emballager har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til NORDIC Pack Emballager via e-mail info@nordicpack.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til NORDIC Pack Emballager på mail info@nordicpack.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk , tlf.: 4171 5000
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Er du erhvervsdrivende, få tilsendt salgs- og leveringsbetingelser
her: Telefon 5536 6000 eller info@nordicpack.dk
Ovenstående kan ændres uden varsel efter behov.